Fraværshåndtering 1-5-14

Fraværshåndtering 1-5-14

Effektiv sygefraværshåndtering

Fra fravær
til dialog og nærvær

Sygefraværshåndtering 1-5-14 beskriver præcist det, som giver god mening ved håndtering af sygefravær: Det handler om tydelige retningslinjer for det, der skal ske på dag 1, på dag 5 og på dag 14.

Det er ens for alle, og alle kender præcist deres ansvar og hvad de kan forvente.  Tydelighed og åbenhed gør, at alle er fortrolige med håndteringsproceduren.
Tillid og anerkendelse sikrer deling af de informationer, som sikrer det bedst mulige samarbejde og det laveste mulige sygefravær.

Formålet med 1-5-14 er at give alle ledere og medarbejdere et fællesudgangspunkt til at håndtere fravær.
Det giver en stor ro og tryghed at alle ved hvem, der gør hvad og hvad de kan forvente.

Gevinst
Virksomheder

  • Et gennemprøvet fraværshåndteringskoncept, der sikrer den bedste dialog til sygemeldte medarbejdere
  • Et koncept. der sikrer det lavest mulige fravær
  • Tydelig, sikker og problemfri håndtering af sygefravær
  • Et gennemarbejdet og tydeligt fraværshåndteringskoncept,som virksomheden selv kan håndtere

Gevinst
Medarbejdere

  • Et koncept med tydelige og logiske retninglinjer
  • Tillid og tryghed for ensartet håndtering, retfærdighed og åbenhed
  • Oplevelsen af en handlekraftig ledelse, der handler i alles interesse

Kontakt os og hør mere